Campagnes en marketing automation

Het creëren van content is van grote waarde voor organisaties én voor werknemers. Door op verschillende manieren belangrijke informatie, zoals CAO’s of arbeidsvoorwaarderegelingen, te communiceren worden werknemers bereikt op een aantrekkelijke en toegankelijke manier. Voorbeelden van content creatie zijn blogartikelen en social media posts, maar ook (animatie) video’s en infographics. Het stopt echter niet bij het creëren van content. Om werknemers binnen de branche te bereiken en in het oog te houden zijn er campagnes nodig. Dankzij marketing automation kunnen veel aspecten geautomatiseerd worden en wordt de doelgroep beter in kaart gebracht. 

Bereik werknemers met campagnes 

Een (online) marketingcampagne is een serie van marketingactiviteiten, zowel betaald als onbetaald, die op verschillende platformen (Facebook, LinkedIn, Instagram, e.a.) worden gedeeld met de doelgroep gedurende een specifieke periode. Met deze online marketing wordt de doelgroep bereikt, geïnformeerd en geactiveerd. Een brancheorganisatie kan een campagne gebruiken om werknemers in de branche te informeren over belangrijke zaken, zoals een nieuw platform voor duurzame inzetbaarheid of arbeidsvoorwaarderegelingen. Een campagne zou bijvoorbeeld kunnen bestaan uit een (betaalde) social media campagne waarin gelinkt wordt naar een SEO blogartikel of video. Daarnaast zouden werknemers via een nieuwsbrief op de hoogte kunnen worden gebracht van nieuwe ontwikkelingen.  

Houd werknemers in het oog met marketing automation 

Hoewel marketingactiviteiten handmatig uitgevoerd kunnen worden gaat hier veel tijd in zitten. Tijd die (branche)organisaties liever besteden aan het helpen van leden. Dankzij marketing automation kunnen veel processen effectiever worden ingericht. 

Campagnes en marketing automation 

  • Advies bij strategiebepaling voor campagnes 
  • Inrichting en uitvoering van campagnes 
  • Implementatie en inrichting van marketing automatisering 
  • Monitoring en optimalisering van campagnes en processen 

Een ander interessant voordeel is dat marketing automation ingezet kan worden om zowel leden als werknemers binnen de branche te bereiken en te binden. Aan de hand van beschikbare data kunnen leden of werknemers namelijk gesegmenteerd worden, waardoor er gerichte en gepersonaliseerde campagnes ingericht kunnen worden. Hiermee kan de betrokkenheid worden vergroot over specifieke informatie, maar bijvoorbeeld ook voor trainingen en evenementen. Wanneer er campagnes lopen kunnen de resultaten via het automatiseringsplatform gemonitord worden en kunnen aanpassingen worden gedaan om de effectiviteit te voorhogen. 

Wat Iselect voor u kan betekenen 

Het uitvoeren van campagnes en het toepassen van marketing automation kan grote voordelen hebben voor uw organisatie. Het implementeren en uitvoeren kan echter ook vragen oproepen wanneer er geen ervaring is met campagnes en/of marketing automation. Of er is hier simpelweg geen capaciteit voor. Bij Iselect beschikken we over online marketing specialisten voor de campagnes en marketing automation specialisten. Onze marketing automation specialisten zorgen voor een feilloze implementatie van een automatiseringsplatform en kunnen de verschillende automatiseringsprocessen inrichten. Zo kan uw organisatie de werknemers binnen de branche voorzien van de juiste informatie op het moment dat zij daar behoefte aan hebben. 

Bent u benieuwd wat campagnes en/of marketing automation kunnen betekenen voor uw organisatie? Vul dan het contactformulier in voor een vrijblijvend gesprek.

Bent u benieuwd naar relevante cases op het gebied van campagnes en marketing automation? Ontdek ze hieronder